Saturday, March 9, 2013

16
Little Secrets

Tukar Warna Makanan Dengan Penyembur Cat Yang Boleh Dimakan

Assalamualaikum (^__^)v
*kalau tak jawab dosa, kalau jawab AWESOME*

Biasanya penyembur cat selalu digunakan bagi membuat kemasan pada pelbagai jenis permukaan bagi memastikan ia tahan lama.. Namun kini, terdapat penyembur cat yg boleh digunakan pada makanan & apa yg menariknya, makanan yg disembur selamat utk dimakan.. Nak tahu dengan lebih lanjut, meh usha kat bawah ni -->
Sekiranya anda bosan dgn epal berwarna merah, ayam panggang yg berwarna perang & biskut cip coklat, kini di Hamburg, Jerman telah di reka sejenis penyembur pewarna makanan iaitu ESSLACK utk memberikan warna berbeza pada makanan anda..

Menurut pihak pengeluarnya, pewarna makanan tersebut dikatakan tdk berbahaya walaupun pada kanak-kanak & sesuai utk digunakan pada semua jenis makanan..

Dgn produk terbaru ini, semua org boleh mempelbagaikan ciptaan masakan mereka yg tersendiri.. Sebagai contoh, mereka boleh membuat sayur asparagus berwarna emas, kacang berwarna merah, stik berwarna biru atau kek cawan berwarna perak.. 

Penyembur makanan ini boleh didapati dalam 4 warna iaitu merah, biru, perak & emas dlm bentuk tin 100ml.. Kos utk setiap unit adalah berharga 25 Euro bersamaan +-RM125.. Tak percaya? Lihat di bawah -->





....................

Aiyoo!! Kalau macam nie, lagi berselera lar nak makan.. Tak pun rasa sayang nak makan.. Hohohoho!! Apa pula rasa korang-korang?

hepi beLogging from beLog FakhRuru
- lebih AWESOME daripada biasa -

...ARIOS AMIGOS...
(^___^)v

credit : SiakapKeli

JGN SHY-SHY CAT UTK B'KOMEN (^_^)v

16 comments:

✿ Hasnie Adda ✿ said...

oihhh ! macam2 dh ad sekarang . siap boleh main tukar2 clour lg . hbat2 . :D

Fakhruru said...

@✿ Hasnie Adda ✿
kan~ itulah tknlogi skrang nie.. mcm2 dh leh wat.. hohoho

Anis Zainudin said...

mcm niey pown ade..maju btol la dunia skang..hehe :D

Fakhruru said...

@Anis Zainudin
hah! tau xpa.. tp ngra jrman mmg tknlogi dia AWESOME pon

luqman zakaria said...

mcm pelik pon ada..huhu.

Niena Reen said...

menarik kot color dia. geram je tngok coz cantik sgt & maybe syg nak makan? :D

Fakhruru said...

@luqman zakaria
kan~ hohoho

Fakhruru said...

@Niena Reen
tau xpa.. hohoho!!

Aina Areen said...

wahhh metalic lagi :P ehhehe

Seneorita Baharin said...

perghhh yg xboleh belah ayam panggang warna emas kot, ahahahahaha, acaner tu..hehe.. :D tp german mmg suka bawak keluaq brg2 yg pelik, tp awesome bak kata si kachak Fakhruru ni kan...hehee :P :D

FarhanahAdzlan said...

agak menarik produk baru ni.
but saya lebih suka makan dngan kaler asal sebab dari kecik sejak azali saya makan strawberi kaler merah kalau tetibe jadi biru mcam tu..tak kena mata memandang hahaha

Aku Penghibur said...

wow terpegun

Etuza Ezawarna said...

ala tak lalu dah, hilang selera lah , kalau saya lah nak makan yang orignal ..hehehe...

Nurul Aini said...

Mak aihh..mahalnya..lawa memang lawa..tapi tak jadi dah nak makan..buat perhiasan je lah..hehe.

Ainim Suju said...

creative betul..kalo guna ni mau macam-macam saya buat ni..hahah

Remy hazza said...

strawberry tu comel.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright @ boLey paNdAnG-paNdAnG, jGn cUri-cUri : FakhRuru