Saturday, June 22, 2013

6
Little Secrets

Lelaki Berjanggut & Bermisai Awet Muda

Assalamualaikum (^___^)v
*kalau tak jawab dosa, kalau jawab AWESOME*


Ada segelintir yg menyatakan lelaki menyimpan janggut & misai akan kelihatan lebih muda drpd usia sebenar. Meski kajian mengenainya belum dpt disahkan namun jika dilihat secara rambang ia ada benarnya.

Tahukah korang-korang kebanyakan selebriti Hollywood yang menyimpan janggut & misai berjaya menyembunyikan usia sebenar? Nama-nama seperti George Clooney, Ben Affleck dan Bradley Cooper kelihatan 10 tahun lebih muda daripada usia sebenar mereka.

Selain kekal awet muda, kebaikan menyimpang janggut & misai dpt menghindarkan diri daripada penyakit. Ayuh kita lihat antara kebaikannya:

Perlindungan daripada cahaya matahari
Janggut dikatakan mampu menghindari diri daripada terkena kanser kulit. Hal ini terbukti apabila para penyelidik berpendapat janggut dan misai yg rata boleh melindungi kulit dari sinaran UV berbahaya. 

Mencegah lelah
Pesakit lelah senang jatuh sakit apabila terdedah kpd kawasan berhabuk. Oleh kerana itu, misai yg tumbuh di sekitar bawah hidung boleh menghindarkan habuk tersebut dari memasuki rongga hidung.

Lambatkan proses penuaan
Nah, rerambut yg terdapat di kulit wajah mampu menyimpan lembapan, membuatkan kulit sentiasa lembap. Dgn lembapan tersebut, kulit akan kelihatan muda & berkeadaan baik. Namun lelaki pastikan janggut & misai anda dijaga dgn kemas dan rapi.

Melawan batuk
Tahukah anda janggut yg tumbuh lebat di sekitar kawasan dagu & leher mampu menaikkan suhu leher? Ia sekali gus dapat mencegah jangkitan selesema. 

Menghalang ruam di muka
Ruam sering diakibatkan oleh kaedah mencukur yg tdk dibuat dgn berhati-hati. Bagi mengelakkan berlakunya masalah tersebut, adalah lebih elok utk menyimpan janggut sahaja seterusnya menyelesaikan masalah ruam di muka.

see?! saya nampak muda kan dgn janggut tue! hehe!! =P

Happy beLogging from beLog FakhRuru
- lebih AWESOME daripada biasa -
(^___^)v

JGN SHY-SHY CAT UTK B'KOMEN (^_^)v

6 comments:

Cahaya Kesempurnaan said...

jmput follow http://nukilancintapurple.blogspot.com/

Ainim Suju said...

Eh..ye ke.baru tau fakta ni. tapi akak tetap suka lelaki yang xde misai dan janggutl..kekek

khai nuar said...

Good sharing...thank

Bahrain Ramlan said...

wow..thanks for da sharing....baru tau..janggut pun kuar skit je.

Mia Liana said...

amboi.... gambar last tu yang tak tahan hehehee

Fakhruru said...

@Mia Liana
ahakz! muda kn.. hehehe =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright @ boLey paNdAnG-paNdAnG, jGn cUri-cUri : FakhRuru