Sunday, June 12, 2011

6
Little Secrets

Rambutku Perang

Hari ini kita berceritera pasal RAMBUT.. Bukan rambut korang-korang yek, jangan nak perasan  *motif nak ceritera psal rambut korang-korang* (_ _!!  Konpem lar rambut saya.. Tapi kenapa dengan rambut saya?

Lihat rambut ku, cantikkan! Terima kasih LOREAL & Paris! (^_^)v  Okay, ini tak ada kaitan.. Sebenarnya sampai ke hari ini, masih lagi warga Malaysia bertanya kepada saya soalan yg seakan-akan sama sehingga terlintas di fikiran untuk membuat post di blog.. Hahaha!! (^_^)v  Soalan-soalannya berbunyi begini  *ini bukan Pop Kuiz*

"Rambut hang/ko memang perang ekk?"

"Eh2! Rambut hang/ko perang. Bubuh dai/inai ker?"

"Nape rambut hang/ko perang?"

rindu rambut panjang dulu T_T

Sighhhhh~ (_ _!!  Dah tak larat nak bagi jawapan yg sama.. Jadi, untuk pengetahuan semua, rambut saya MEMANG KEPERANGAN sedikit.. Bukan dai mahupun inai.. Kalau kering tak letak minyak, memang nampak sah-sah keperangannya, especially di bawah sinaran pasport kegemilangan matahari.. Sebab? Mmmmm... Entah, saya pun tak pasti (_ _!!

Sewaktu saya small-small dulu, saya ada terbaca petua untuk melembutkan rambut iaitu meramas daun bunga raya dengan sedikit air.. Bagi dapat lendir-lendir sikit, then sapu dekat rambut. Jadi saya try cuba test lar.. Memang berkesan jugak lar, rambut jadi lembut.. Dan mungkin sebab itu kot rambut saya tetiba keperangan  *tetiba bagi tips pulak* (_ _!!

Of course saya ada pakai inai dulu-dulu, tapi inai hitam sebab nak cover uban  *kantoi muda-muda dah ada uban* (_ _!!  Bila inai hitam tue dah hilang, nampak keperangan balik.. But saya suka rambut saya keperangan, nampak lain daripada yg lain. Nampak lar juga ala-ala mat salleh gituee.. Hahahaha!! (^_^)v  bila Fakhruru lupa daratan, macam nie lar jadinya

"RAMBUT TAK SAMA HITAM, HATI PUN LAIN-LAIN"


P/S : ada orang kat tempat kerja suka style rambut saya (^_^)v

JGN SHY-SHY CAT UTK B'KOMEN (^_^)v

6 comments:

KuTakKesah said...

Bro klo rambut panjang cmntu la .. agak2 boleh x tgkap gmbo utk pasport ? or kena potong dlu ?

Fakhruru said...

@KuTakKesah
rsanya boley aja.. aslkn kmas, xpon ikat ^^

Unknown said...

Nk rambut style bro fakhruru..tp skola lg le pulok..soday soday.. (¡_¡)

Fakhruru said...

@Ahmad Zulkhairi
hehe!! tnggu2.. abis skolah nti wat yek ^^

Yetekuu:::My Life::My Story::My Choice said...

Brape taun nak rmbut panjang gitu?

Fakhruru said...

@Yetekuu:::My Life::My Story::My Choice
almost a year jgk lar =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright @ boLey paNdAnG-paNdAnG, jGn cUri-cUri : FakhRuru