Thursday, May 19, 2011

8
Little Secrets

Lelaki Metroseksual


Oppssss!! Topik panazzz!! Hahahaha~ =P  Tetiba pulak kan entri nak lebih meletup daripada biasa.. Nie kes memang tak ada kerja lar nie.. Google sana sini, otak terlintas pasai LELAKI METROSEKSUAL sebab saya pon metroseksual jugak So terus jari jemari laju mencari info.. Hehehe~ (^_^)v

Ramai yg beranggapan bahawa lelaki metroseksual ini GAY.. Maaf, saya kurang setuju.. Bagi saya, tak semua lelaki metroseksual tergolong dlm kategori tersebut. Disebabkan mereka sangat menjaga penampilan diri seperti wanita, tak semestinya mereka adalah gay.. Don't judge book by it cover, right? Hehehe~ =)

Lelaki Metroseksual selalunya :-
  • akan berbelanja lebih. Bukan berbelanja lebih utk awekz @ benda-benda tak berfaedah. Tetapi demi gaya & penampilan, for example kecantikan wajah. Ingat wanita sahaja ker perlukan wajah yang segar bugar. No! No! No! No! Bagi lelaki metroseksual yang berduit seperti gunung everest, mereka akan menghabiskan masa di spa/salun kecantikan. Membuat facial sana sini.. Hoho~  Bagi mereka yg kurang fulus seperti saya, selalunya hanya mampu membeli produk penjagaan wajah sahaja  *itu pun mahal jugak* Saya guna L'Oreal Paris Men Expert (_ _!!
  • kemas & bergaya dari segi pakaian.. Kalau nak bersiap keluar, konpem lama. Ye lar, nak padankan baju dgn seluar, make up sana sini  *bukan make up mcm wanita*  For them, no istilah "hentam saja lar labu".. Saya makan cili, jadi saya terasa pedasnya (_ _!!
  • menjaga penampilan dari hujung kaki hingga hujung rambut.. Rambut tue penting. Kalau nak gunting rambut tue, kirim salam lar pada kedai mamak tepi-tepi jalan tue. No class! Kalau boleh pergi salun, tak pun paling murah sekali potong RM10++ punya.. Ye lar, baru ada style & terjamin.. Saya selalu pergi gunting rambut di X-CUT, sekali potong RM16 (_ _!!
  • mempunyai citarasa yg tinggi dlm fesyen & mengikuti perkembangan fesyen terkini.. Mata mereka sgt bagus dlm melihat fesyen. Nampak jer fesyen terkini dlm majalah, mereka akan melihat samada sesuai @ tidak utk mereka. Barang-barang mesti bergaya & sesuai dgn tubuh badan... Saya lebih kpd simple & murah, asalkan smart. But saya memang high taste dlm fesyen (_ _!!
  • gemar melakukan aktiviti yg tidak menonjolkan maskulinitinya seperti memasak & membeli-belah.. OMG! Ini saya suka jugak, tapi saya tak pandai memasak (_ _!! 

Awal Ashaari - sentiasa smart & bergaya 

Actually, banyak jer lagi ciri-ciri lelaki metroseksual nie. Kalau korang nak tambah pape, sila lar tinggalkan pendapat anda di ruang komen. Cewahhh!! =P

Metroseksualkah saya?
*nak jugak letak gambar sendiri*

Jadi kpd semua, ingatlah bahawa LELAKI METROSEKSUAL tdk semestinya lelaki lembut, tetapi mereka yg mengutamakan rupa paras fizikal, kecantikan kulit, rupa, gaya rambut, stail pakaian & sebagainya.. Kpd LELAKI METROSEKSUAL di luar sana, jgn malu utk menyatakan anda metroseksual kerana kaum Adam juga mempunyai hak utk menjaga personaliti mereka sendiri tetapi ada batasannya (^_^)v


P/S : saya juga lelaki metroseksual, tetapi belum 100%.. Kadang-kadang jer.. Hahahaha! =)

JGN SHY-SHY CAT UTK B'KOMEN (^_^)v

8 comments:

Yaddeu said...

LELAKI yang memakai contact lens adakah masih dalam golongan lelaki metroseksual atau lelaki nyah? LOL

Fakhruru said...

pemakaian contct lense tdk mnunjukkan bhwa lelaki itu mtrosksual @ nyah..

Yaddeu said...

OK lega hati. Boleh tanya, adakah Fakhruru juga pemakai contact lens? :P

Fakhruru said...

yup.. tp knytaan sya bkn bdsarkan sya mmakai cntct lnse @ tdk..

Nabeel Fikree said...

Hahaha. Entry ni buat saya tersengihhh

Fakhruru said...

@Nabeel Fikree
sngeh2 ada mkna tue.. hehe

Nabeel Fikree said...

@Fakhruru hahahaha. Takde maknanye :3

Fakhruru said...

@Nabeel Fikree
ye ker.. hehe!! ok ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright @ boLey paNdAnG-paNdAnG, jGn cUri-cUri : FakhRuru