Friday, July 1, 2011

2
Little Secrets

Langit Tak Selalunya Cerah

Hallohaaaa! I am back! Miss me tak?  *jangan malu-malu nak mengaku* XD  Lama juga lar saya tak berpost yek sehingga ada orang ternanti-nanti & tertanya-tanya for my next post  *terasa sangat terharu di situ* T_T  Tengkayu makan ubi kayu yek

Bukan kerana tiada ceritera untuk di ceciterkan, cuma kepenatan bekerja itu membuatkan saya tiada mood untuk b'blogging.. Tapi untuk mereka-mereka yg menanti post saya, saya cecuba juga untuk menghiburkan mereka-mereka semua (^_^)v  *baik tak saya?*

Kali ini saya nak ceciter tentang hari-hari saya yg tak seberapa nak baik T_T

Ceciter 1

Hari itu saya kena kerja awal pagi, start kerja jam 7.30am.. Jadi 6.50am ++ tue saya akan dah start keluar dari rumah menunggang motor Modenas.. Dalam separuh jalan tue, terasa something wrong, motor sudah gelong-gelong.. OMG!! Tengok-tengok tayar motor dah pecah T_T

semua tercabut keluar T_T
Memang terkandas di separuh jalan lama juga lar sementara menanti my big bro pick me up.. Last-last masuk kerja 30 minit lewat, punch card pun sudah merah.. Huhuhu~ T_T

Ceciter 2

On the way nak pergi kerja pada pagi 24hb, saya telah ditahan oleh polis.. Yakin lar semua berada dalam keadaan selamat. Helmet? Ada.. Lesen? Ada.. Roadtax? Ada.. But the problem is saya tak sedar yg roadtax saya sudah mati semalam 23hb T_T

Abang polis tue siap kata nie kalau saman nie sampai boleh terbawa-bawa ke makhamah.. Time tue dah terketaq kepala buntut lutut semua.. Saya pula terlupa nak bawak roadtax baru yg my daddy gave it to me that morning  *tengah mamai tidur katakan*  T_T

Tapi memandangkan abang polis itu sangat baik, memandangkan roadtax saya mati bukannya bertahun-tahun lamanya, dapat green light.. Alhamdulillah... Nak balik kerja malam tue, terus berdoa agar tak terserempak dengan mana-mana roadblock dah (_ _!!

Ceciter 3

Hah! Yg nie still fresh dari ladang lagi, hanya beberapa jam yg lalu berlaku.. Terasa sangat-sangat frustrated + geram.. Huhuhu~ T_T

Helmet saya kena kebas sewaktu saya nak pulang daripada tengok wayang citer Transformers Dark Of The Moon.. Tup tup tengok dekat motor helmet dah tak ada, yg tinggal helmet member saya jer.. Saya tahu lar helmet SGV saya lebih cantik daripada helmet member saya, tapi jangan lar sesuka hati jer nak curi mencuri  *jangan marah member* XD

Last-last terpaksa saya merantau sekeliling kawasan tersebut, masuk ceruk taman mana ntah, pusing sana sini hanya untuk mencari kedai motor & melayang RM52 saya membeli helmet SGV baru T_T  Mungkin dia tahu saya bakal mendapat gaji, jadi dia suruh saya menghabiskan duit awal-awal (_ _!!

"ADA HIKMAH DI SEBALIK APA YG BERLAKU"


P/S : motor buat hal, nyaris-nyaris eksiden  (_ _!!

JGN SHY-SHY CAT UTK B'KOMEN (^_^)v

2 comments:

ladymiss said...

kau ade buat slh ngn sape2 ke ruuu? ade je benda tak kena ni nape. (caring tak aku? haha)

Fakhruru said...

byk giler slah ak kt owg.. hahaha!! sOoOooOOoooo sweetttttttttttt~ (_ _!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright @ boLey paNdAnG-paNdAnG, jGn cUri-cUri : FakhRuru