Saturday, June 30, 2012

6
Little Secrets

Lelaki, Sensitif ke?

Assalamua'laikum (^__^)v
*kalau tak jawab dosa, kalau jawab AWESOME*

Kali ini jom kita sama-sama b'sesi MASKULIN pulak.. So, bagi korang-korang di luar sana yg ingin mengenali para maskulin dgn lebih dekat, sila lar baca (^__^)v


Orang cakap lelaki nie b'jiwa kental, tidak mudah mengeluarkan air mata @ merajuk andai kata hati t'singgung.. Tak rock betul! Hohoho~ Namun harus d'ingat, lelaki juga manusia biasa yg adakalanya kalah dgn keadaan sekeliling...

But jgn t'silap, lelaki sensitif bkn b'makna mereka semua dikategorikan as lelaki lembut.. No! No! No! Sila jgn sempitkan mentaliti korang-korang yek.. Hohoho~ Ada jer yg bdn mengalahkan Malik Noor ataupun ahli Sumo, macho, tetapi dlm hati penuh dgn taman bunga warna-warni.. Sensitif bagai nak rak *ada sesiapa makan cili ke di sini* (^__^)v

So, di sini ada 8 tanda kalau korang-korang di luar sana nak detect samada mereka-mereka yg b'gelar lelaki ini t'singgung or nope.. Nak rasa betul @ nope, t'serah kpd pandangan korang-korang masing-masing.. Like I care! Hahahah!! (^__^)v


1. DIAM SERIBU BAHASA

2. BUAT TAK TAHU

3. MENOLAK UNTUK MAKAN BERSAMA

4. MASAM MUKA

5. BACA AKHBAR @ MAJALAH

6. KELUAR RUMAH TANPA BERITAHU

7. MATIKAN TELEFON BIMBIT

8. BALAS DENDAM

.........................................

So, apa pulak pandangan/pendapat korang-korang semua? Nak add on? Silakan.. Sama-sama lar kita b'kongsi ilmu (^__^)v

"HARGAILAH MEREKA YG MENGHARGAI KITA SEADANYA"


P/S : biarkan masa yg menentukan hubungan kita kelak...

JGN SHY-SHY CAT UTK B'KOMEN (^_^)v

6 comments:

Asksn0w said...

ada x yg tersinggung, merajuk buat muka gedik sambil hentak2 kaki? err?? haha :'D

Fakhruru said...

@Asksn0w
erkk!! klu ada, itu mmg lelaki thap mnja yg tlampau dh tue.. kasi jer pnmpar laju2.. hahahaha!! =P

Farhana Nabila said...

perlu ke nak sensitif sgt wahai lelak.. kadang2 rasa mcm nak putus asa je bila bdepan dgn lelaki mcm ni.. blum kawen lg :( kami kaum perempuan pown ada hati dan perasaan.. perlu ke kami sahaja yang berkorban...

Fakhruru said...

@Farhana Nabila
setiap mnusia Allah cptakan dgn adanya hati n prsaan, xkra lelaki ataupun prmpuan.. utk tlalu snstif atau tdk, tsrah kpd indvdu msing2.. tp jgn lar tlalu mlampaui snstifnya shngga mbuatkn owg len rsa annoying.. lbih elok utk lelaki mmahami prmpuan & prmpuan jgk mmhami lelaki.. bru la hbngn itu kekal hngga akhr hyat, insyaAllah, amin ^^

ella lau said...

Assalamualaikum...

Aah betul awk ckp tuh..setiap manusia punya hati n perasaan..so tak kesah la lelaki or perempuan sama je..cuma bila org lelaki melebihi sensitiviti org perempuan tuh yg jadi isu kan..

Tapi bagi saya,based on pengalaman sy..sometimes perngai tuh jadi comel sometimes jadi pening@rimas..smpi terfkir dia lelaki ke saya lelaki??hahaha.. ,tp Alhamdulillah,pape pon memahami n toleransi itu sangat penting..In Shaa Allah

ella lau said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright @ boLey paNdAnG-paNdAnG, jGn cUri-cUri : FakhRuru