Friday, June 8, 2012

0
Little Secrets

Welcoming Dance for World Gas Conference 2012

Assalamua'laikum (^__^)v
*kalau tak jawab dosa, kalau jawab awesome*

Satu lagi pengalaman baru yg tdk akan dpt saya lupakan sampai bila-bila, terlibat dgn dance as part of Petronas Performing Arts Group (PPAG) utk 25th World Gas Conference (WGC) Gala Night.. Dgn bayaran sebanyak RM400.. It was just AWESOME!! (^__^)v

korang-korang ada? ^^

Kisahnya b'mula when someone asked me nak join tak show Petronas nie.. Siyesly, awalnya mmg saya sesangat tak yakin + takut semua ada sebab diorang mahu penari yg betul-betul boleh menari.. Me? I am just a beginner.. Setakat menari simple-simple tue boley lar.. So, I just try to take the challenge.. Better try than nothing, right? Nanti menyesal tak sudah.. Hohohoho~ =)

Pergilah menapak ke Dance Studio Petronas Performing Arts Group (PPAG) di Dewan Filharmonik Petronas KLCC dgn perasaan yg b'campur-baur.. Dengan harapan akan dapat tarian yg simple sahaja.. Alhamdulillah, God gave me a change, dapatlah saya tarian Sarawak.. Tarian yg slow, but nak kata simple tue tak lar juga.. But boley lar saya follow.. Kalau nak b'banding dgn tarian Melayu, Cina or India.. Mmg dari awal saya akan give up.. Siyesly!! Sighhh~

Latihan hanya seminggu, from 2pm till 9.30pm.. Memang terbaikkkk!! Minggu study week mmg dihabiskan dgn latihan tarian.. Kelaut juga lar.. Hahahaha!! (_ _!!  Pressure dtg bila majoriti semuanya profesional dancers punya.. Tup-tup sekejap jer dapat step.. Terpaksalah saya menyembunyikan segala kelemahan yg ada, bajet profesional juga & follow the arus.. Sighhh~ (_ _!!



When the big day came, sangat-sangat TERexcited sebab latihan yg selama seminggu bakal b'akhir juga.. Macam-macam yg berlaku, but at the same time perasaan sedey itu tetap ada.. Huhuhu~ T__T  For the first time membawa satu kelainan dgn tarian sebelum ini (Zapin, Joget, Asli).. It was just AWESOME!! (^__^)v

Thanks a lot from bottom of my heart to him (Ayie) because without him definitely saya tdk akan dapat peluang besar macam ini.. Maafkan saya jika awak ada secalit penyesalan memilih saya utk join dance Petronas nie.. I am not a good dancer like you! But you still believed in me! You are just AWESOME as you are.. Gitewww~ (^___^)v


To member-member from Dance Department UM & KK9, thanks a lot too because accepting me as who I am.. Cewahhh!! You all just made my week! Missing all the moments already~ sighhhh~ huhuhu~ =')  Maafkan saya kalau ada silap salah + t'kasar bahasa.. People can never run from doing mistakes (^__^)v

"PENGALAMAN MEMATANGKAN KITA"


P/S : kalau tak menyesal ajak saya, ajak lar lagi nanti =P

JGN SHY-SHY CAT UTK B'KOMEN (^_^)v

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright @ boLey paNdAnG-paNdAnG, jGn cUri-cUri : FakhRuru