Wednesday, June 15, 2011

0
Little Secrets

Ceritera Night Shift

Siang tidur, malam jaga.. Siang tidur, malam jaga.. Bunyi dah macam guard kilang Itulah kerja saya sepanjang 6 hari lepas.. Sighhhhh~ (_ _!! Sekarang kembali pula kepada siang jaga, malam tidur untuk 7 hari berikutnya.. Bila lar duit mau masuk der??  *mata tengah muncul simbol $$*


Siyesly, nite shift memang sangat-sangat boring + mengantuk.. Bila jam 11pm ++, bila orang dah tak ramai, bila masih ada lagi 7 jam untuk habis shift, memang hanya TUHAN sahaja yg tahu.. Sighhhhh~ (_ _!!

Sepanjang 6 hari bekerja shift malam, memang menguji kesabaran & ketabahan hati lemak jantung.. & sepanjang 6 hari tersebut, saya membuka kaunter menjadi cashier tetap.. & sepanjang-panjangnya saya telah short keseluruhan lebih kurang RM150.. & sepanjang lagi tak pendek-pendek ada waktunya saya down sesangat & hampir-hampir give up...

Apa yg berlaku? (_ _)??

Bila orang isi minyak tak bayar.. Rasa macam nak kejar jer sampai ke lubang tandas cacing! Letak deposit sikit, isi lebih, then lari tak bayar! Ragam manusia (_ _!!

Bila tinggalkan kaunter sekejap bagi orang lain yg kurang berpengalaman jaga.. Padahnya diri sendiri yg tanggung sebab saya yg buka kaunter (_ _!!

Bila kecuaian & kelalaian diri sendiri.. TERsilap kira, TERsilap scan, TERsilap tekan etc.. Manusia, memang tak lepas daripada melakukan kesilapan (_ _!!

Akhirnya, saya sendiri menimpa masalah sehingga short sampai ratus-ratus.. Semalam memang down gegiler tahap dewa.. Baru 3 jam buka kaunter, tup-tup dah hilang RM100.85.. Lama-lama habis gaji kena tolak jawabnya.. Sebulan kerja dapat seringgit dua jer per (_ _!!


Saya dah tak tahu nak buat apa.. Semuanya ujian & dugaan daripada DIA, pasti ada hikmah di sebalik apa yg berlaku.. Hanya memohon agar diberi segala kekuatan & ketabahan kerana perjalanan masih lagi jauh, perjuangan masih lagi di garisan permulaan.. Life must go on, right? Hohoho~ (^_^)v

"REDHA DENGAN APA YANG BERLAKU"


P/S : usah bicara tentang perjuangan jika takut menghadapi risiko (^_^)v

JGN SHY-SHY CAT UTK B'KOMEN (^_^)v

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright @ boLey paNdAnG-paNdAnG, jGn cUri-cUri : FakhRuru